Tweede dag in Yeppoon: Cooberrie Park (06-11) - Reisverslag uit Yeppoon, Australië van Erik en Ida Meijl - WaarBenJij.nu Tweede dag in Yeppoon: Cooberrie Park (06-11) - Reisverslag uit Yeppoon, Australië van Erik en Ida Meijl - WaarBenJij.nu

Tweede dag in Yeppoon: Cooberrie Park (06-11)

Door: Ida

Blijf op de hoogte en volg Erik en Ida

06 November 2012 | Australië, Yeppoon

Ik wilde heel graag naar het Cooberrie Park; een wildlife santurary (soort reservaat). Vandaar nog een dagje Yeppoon. Het park bleek een opvang te zijn voor zieke, gewonde en verweesde dieren, waarvan de meesten los rondliepen. Je mocht de loslopende dieren voeren met speciaal voer. We vonden het fantastisch!!We hebben wallabies en soort eenden gevoerd. En we konden op de foto met een koala, die Wally heet :-)!! En LET OP: we staan op de foto met een python; een' bearded dragon' en een 'shingleback skink'. Vooral de python was heel gaaf om vast te houden (en heel dapper van mij, haha!). Omdat we zo enthousiast waren, nam een vrijwilliger ons mee in de kooi waar o.a. een kookaburra zat en Erik mocht de vogel voeren! Heel gaaf! Er zaten ook witte pauwen en een dier wat op een uil lijkt maar dit is het niet. Ook dit dier mocht Erik voeren.

Hierna zijn we nog naar het 'singing ship' geweest. Dit is een memorial wat op een stuk schip lijkt. Als de wind door de buizen waait, dan maakt dit geluid. Grappig om te horen.

Ik zet zoveel mogelijk foto's op de site, omdat ze zo mooi zijn. Ik heb nog maar even internetmogelijkheid, dus ik hou dit verslag kort, omdat het nogal lang duurt, voordat de foto's geüpload zijn. Tot morgen. Dan rijden we naar Bundaberg.

• 06 November 2012 - 10:54

Tamara:

Aaah maar goed dat er een foto van is gemaakt, anders had niemand het gelooft! Haha mama met een slang op de foto! Jordy zegt trouwens dat het vast trucage is, je kunt tenslotte tegenwoordig zoveel met fotobewerking ;)
    Xx

• 06 November 2012 - 11:15

Daniela:

Ik ben jaloers Ida. Wat een mooie foto's, alles komt nu bij mij naar boven. Wat is Australië toch een prachtig land. zucht....

• 07 November 2012 - 16:19

Bob En Astrid:

Je zou er maar zo een week of 6 aan vast plakken. Super !!

Leuke foto's guys. Die familie foto van jullie drieen, priceless !

Groet uit Lisse

• 08 November 2012 - 18:31

Maria Hoogduin:

Hai, jeetje wat een gave foto s zeg, echt te gek daar he? snel t volgende verslag lezen, gister btje te laat dus vandaag 2! maria.