Nelson Bay (15 nov) en Canberra (16-17 nov) - Reisverslag uit Canberra, Australië van Erik en Ida Meijl - WaarBenJij.nu Nelson Bay (15 nov) en Canberra (16-17 nov) - Reisverslag uit Canberra, Australië van Erik en Ida Meijl - WaarBenJij.nu

Nelson Bay (15 nov) en Canberra (16-17 nov)

Door: Ida

Blijf op de hoogte en volg Erik en Ida

17 November 2012 | Australië, Canberra

Excuses dat ik nu pas een verslag stuur. Iedereen zat natuurlijk in spanning te wachten of we walvissen hebben gezien. Wel: JA!!!! Maar ik zal bij het begin beginnen. We gingen om 10 uur de boot op. De 'skipper' waarschuwde ons al dat we zeeziek konden worden, omdat de wind nogal stevig waaide. Nou, dat hebben we geweten! Er zijn 2 mensen letterlijk omgegooid met stoel en al (niet van de boot af hoor :-)). De boot ging soms wel 30 graden schuin! Foto's maken was dus bijna niet mogelijk. We hebben een aantal dolfijnen gezien (moeders met jong), die voor de boot uit aan het spelen waren; heel gaaf om te zien! En daarna zagen we 3 walvissen; 2 mannetjes en een vrouwtje (nou ja: vrouwtje: het gewicht van een volwassen walvis is 600 mensen bij elkaar!). Ze kwamen af en toe boven water en spoten water omhoog (o ja Doré: ik heb ze de groeten gedaan van jou). En opeens kwam één van de walvissen omhoog uit het water voor een mooie sprong; vlak voor de boot!! Helaas stonden wij op het achterdek, dus we hoorden alleen de enorme plons, waarmee de walvis weer in het water plonsde. Wij natuurlijk enorm balen, dat we dit gemist hadden; dat begrijp je! Maar onze teleurstelling sloeg om in enorm enthousiasme, doordat dezelfde (of een andere) walvis vlak voor ónze neus een achterwaartse sprong (dus op zijn of haar rug) maakte! Dit was écht ONWIJS GAAF!!! Dat moet je gezien hebben om het te snappen. We zijn heel blij dat we dit als slot hebben meegemaakt. Want we waren ondertussen ruim anderhalf uur aan het rondjes varen (je wist niet waar ze weer boven zouden komen). Ik had het idee dat de walvissen een beetje met ons aan het spelen waren, haha. Het was ook heel bijzonder dat ze zelfs 2 x gesprongen hebben!
We hebben wel geluk gehad, want toen we bijna terug waren in Nelson Bay, toen vertelde de skipper, dat dit de laatste vaart was, omdat de kans dat je de walvissen nog kan zien, steeds kleiner wordt.

In de middag zijn we doorgereden naar The Entrance (niet naar Newcastle, want we konden zo gauw geen camping vinden). Hier hebben we overnacht en we zijn vrijdagochtend om 8 uur verder gereden, in de stromende regen; alweer!!.We zijn nog even gestopt in Gosford voor ontbijt en de laatste souvenirs. Heel gaaf: we reden over een snelweg met aan weerszijden hoge rotswanden; wel 25-30 meter hoog!
Ook was het mooi om te zien, dat de regen in de bergen, boven de bomen verdampte door de warmte. Het leek wel of alle bomen in brand stonden.

We kwamen om 5 uur bij Paula en Norm aan. Hier werden we hartelijk ontvangen door Norm en later ook door Paula, die wat later thuiskwam uit haar werk.We hebben weer heerlijk bijgepraat en lekker gegeten. 's Avonds hebben we met ons vieren het Keez-spel gespeeld (Paula en ik hebben gewonnen van Norm en Erik!!).Vroeg naar bed gegaan en vanochtend weer vroeg wakker geworden (Erik hoorde weer een kookaburra :-)).
We zijn vanmiddag naar Goldcreek Village geweest (een soort dorpje in een stad). Even geshopt en op een terras gezeten. Vanavond weer het Keez-spel gespeeld en nu hebben Gemma/ik en Paula wéér gewonnen (girlpowerrrrrrrr :-)). Koffers ingepakt want morgen gaan we naar een camping vlakbij Sydney, waar we overnachten, om vandaa ruit om 9 uur de camper in te leveren en in te checken om naar Singapore te vliegen. Helaas moeten we er dan écht aan geloven, dat we het mooie Australië moeten verlaten....

Ik hoop in Singapore nog wat verslagen te kunnen schrijven. Tot snel, trouwe lezers!!

• 18 November 2012 - 00:42

Johnny&Ronny:

Hallo,daar zijn we weer(knuffel knuffel,kus kus)
    Goh,zit jullie mooie lange reis er weer bijna op,best jammer want nu hebben wij op zaterdag avond
    niets leuks meer om te doen.(knuffel knuffel,kus kus)
    Maar goed,we zijn blij als jullie weer veilig en wel terug zijn.
    Tot donderdag.liefs van Johnny&Ronny(knuffel knuffel,kus kus)
    P.S.Madeleine wij vinden het heel dapper dat jij je excuus aan papa en Ida hebt aangeboden,en vooral slim.(anders kan je die UGGs ook wel op je buik schrijven)
    En onze Joop stinkt nog steeds uit zijn bek!!
    Veel plezier in Singapore.

• 18 November 2012 - 23:48

Maria Hoogduin:

Hai Erik en Ida, nou, toch die walvissen gespot, wat zal het prachtig geweest zijn, ja wat kan zo n boot schommelen he, ik heb met demi ook s op een boot gezeten de zee op, iedereen was aan t kotsen zeg, wij niet natuurlijlk omdat ik altijd een volle maag heb, dat schijnt enorm te schelen!!!! geniet nog van de laatste dagen daar, tot snel, kus, Maria.

• 19 November 2012 - 12:43

Tamara:

Leuk dat jullie toch de walvistocht nog hebben gedaan! En dan natuurlijk extra leuk dat je ze van zo dichtbij hebt kunnen zien! Ik ben heel benieuwd naar al jullie foto's straks. Inmiddels zitten jullie alweer in het vliegtuig naar Singapore, of zijn jullie daar zelfs al aangekomen. Heel veel plezier de laatste dagen daar en tot heel snel!!

XX