The Great Barrier Reef; eindelijk! (05-11) - Reisverslag uit Yeppoon, Australië van Erik en Ida Meijl - WaarBenJij.nu The Great Barrier Reef; eindelijk! (05-11) - Reisverslag uit Yeppoon, Australië van Erik en Ida Meijl - WaarBenJij.nu

The Great Barrier Reef; eindelijk! (05-11)

Door: Ida

Blijf op de hoogte en volg Erik en Ida

05 November 2012 | Australië, Yeppoon

Vandaag was dan eindelijk de dag dat we The Great Barrier Reef zouden gaan bekijken. Eerst gingen we met de ferry naar The Great Keppel Island. Vandaar zijn we overgestapt op de glasbodemboot. Hier kan ik kort over zijn: niets bijzonders gezien! Door de wind van de afgelopen dagen was het water heel troebel. Ik heb wel wat foto's, maar niet de moeite waard om op deze site te zetten....
Hierna werden we met een rubberboot afgezet op het strand, vanwaar we konden gaan snorkelen. Ik heb niet gesnorkeld, maar Erik wel. Hij vond het helemaal leuk! Zie de foto :-). Gea: duiken is niet echt 'ons ding'.... Hij heeft door datzelfde troebele water niet zoveel van het rif gezien, maar wel een stuk of wat vissen.
Het strand was overigens helemaal geweldig; echt zo'n Bounty-strand. Wit, poederachtig zand en groene palmbomen. De zon die in het water schitterde en een stuk of wat dure bootjes erbij maakten het plaatje compleet. We hebben een mooie foto van ons samen.
En ja: we zijn wéér bijna opgegeten door een haai (zie de foto) :-)
Nadat we weer afgezet waren door de ferry, zijn we Yeppoon nog even ingelopen, maar hier was niet veel te beleven.
Nu zijn we weer terug op de camping en we zijn heel moe van al die wind om ons hoofd. Wel een superdag gehad!

• 05 November 2012 - 12:56

Maria Hoogduin:

Daaar ben ik alweer! Nou, ik elke dag benieuwd of jullie nu eindelijk op die glasboot geweest zijn, is t zover, valt t tegen zeg! Jammer, maar ach, ik zou zonder glas de boot al op willen hoor! Bountystranden, jeetje zeg ik kan dr van dromen!!! Lekker naar t bovenkomende pijpie van de snorkel zitten staren Ida? lekker zitten chillen in de zon? wow wat een heerlijke reis he? Hier verder alles ok, krijg steeds meer diepgang in het werk, mn Paris pubert lekker door en Bob is natuurlijk weinig thuis maar zit supergoed in zn verliefde vel wat erg leuk is om te zien. Geniet lekker verder daar, ik kijk weer uit naar t volgende verslag, liefs, Maria. (en ook van Bob en Demi natuurlijk, oja, borus doet het ook nog steeds!)

• 05 November 2012 - 12:59

Maria Hoogduin:

p.s mooie foto s, hoewel Erik, hebbie m zelf teruggezien, jij in snorkeloutfit? lijkt elvis wel man, beetje in zn latere jaren hahahahahahahah

• 05 November 2012 - 16:24

Stephanie:

Hey,
    Goh, dacht even...daar heb je het monster van Lochness, maar t is erik:-) Leuk hoor zo'n snorkeloutfit. Wat jammer dat jullie zo weinig hebben kunnen zien van het rif. Dat strand klinkt wel super, heerlijk he dat zachte zand, t strand hier valt altijd weer een beetje tegen als je op zo'n strand bent geweest en qua bootjes zie je hier hooguit een kano voorbij komen.
    Leuk om te lezen wat jullie zo al beleven. Kijk uit naar het volgende verslag.
    Liefs Steph

• 06 November 2012 - 11:12

Tamara:

Haha zitten we toch allemaal al dagen te wachten op foto's van die boot! Lekker is dat haha.
    Maar wel jammer hoor. Misschien nog een keer proberen?

Xx