Eerste dag Yeppoon (04-11) - Reisverslag uit Yeppoon, Australië van Erik en Ida Meijl - WaarBenJij.nu Eerste dag Yeppoon (04-11) - Reisverslag uit Yeppoon, Australië van Erik en Ida Meijl - WaarBenJij.nu

Eerste dag Yeppoon (04-11)

Door: Ida

Blijf op de hoogte en volg Erik en Ida

04 November 2012 | Australië, Yeppoon

Vanochtend werden we uitgezwaaid door onze buren. Dit is een leuk stel uit Melbourne met 4 dochters, die 5 maanden (!) aan het rondtrekken zijn. De kinderen maken huiswerk via internet en moeten van hun ouders van elke plaats waar ze komen, een aantal gegevens opzoeken. We hebben vandaag 500 km gereden (in totaal al ruim 1300 km gereden Tamara!).
Er waren weer veel wegwerkzaamheden. Heel grappig bij die opstoppingen: er staan geen stoplichten, maar mannen (heel soms een vrouw) met een bord. Op de ene kant staat STOP en op de andere kant SLOW. Als een rij auto's mag gaan rijden, wordt simpelweg het bord omgedraaid en dat gaat zo de hele dag door. Leuk beroep...:-).
Nog iets speciaals: we hebben vandaag REGEN gehad onderweg!! De lucht was al bewolkt toen we wegreden, maar na drie uur rijden werd de lucht steeds zwarter en we hebben bijna een uur de ruitenwissers moeten gebruiken.
De route tussen Mackay en Marlborough (leuke naam :-)) was nogal saai. Dat vinden de autoriteiten blijkbaar ook, want de route heet "Fatique Zone' en er stonden allerlei borden langs de weg zoals "REST or R.I.P' en 'Arrive alive'. Ook werden er Triviantvragen gesteld met na een kilometer het antwoord op het volgende bord.
Onderweg kwamen we een paar keer 'oversized' vrachtwagens langs. Dit zijn vrachtwagens, die een hele brede lading vervoeren en dus begeleid moeten worden door een politieauto vóór en 1 achter die vrachtwagen. Het tegengestelde verkeer moest dan óf stoppen óf langzaam rijden en uitwijken de berm in. Zulke vrachtwagens zie je in Nederland niet hoor!

Vergeleken met de snelwegen hier ben ik heel blij met de kwaliteit. Heel hobbelig.....

We staan nu op camping Kinka Beach. Morgen gaan we dan eindelijk de glasbodemboot op. Écht waar hoor! Ik zal er een uitgebreid verslag van doen en hopelijk mooie foto's toevoegen.

• 04 November 2012 - 16:23

Gea En Gertjan:

Hoi erik en ida!
    Ff een berichtje van ons uit een zeer nat Hillegom, het valt hier met bakken uit de hemel dus we liggen
    lekker de hele dag in het nest!!!
    Mooie foto's!! En een mooie campervan!!! Leuk om jullie zo te kunnen volgen, jullie maken heel wat mee.
    Maar om ff op die oversized vrachtauto's terug te komen daar heb ik in Drenthe al meerdere malen voor moeten stoppen(echt waar) met politieescorte!!!
    De temperatuur bij jullie is om jaloers op te worden, een maand geleden zaten wij ook nog met 30 gr. buiten maar dat ben je hier zo weer vergeten!!
    Gisteravond is gertjan lekker naar ajax geweest dus die heeft een enorme kater! Ik ben afgelopen week bij mijn zonen en kleinzonen geweest. Heerlijk!! Al die mannen van mij!!
    We zijn erg benieuwd naar de foto's van de trip met de glasbodemboot!
    Waarom gaan jullie niet duiken? Dat lijkt ons geweldig bij het great barriere reef!!!
    Verder wensen wij jullie nog een onwijs gave voortzetting van jullie reis, lekker genieten!!
    Tot het volgende verslag ( en erik bedankt voor je smsjes!!)
    Groetn gea en gertjan X

• 05 November 2012 - 12:49

Maria Hoogduin:

Hai Erik en Ida, wat een leuk verslag weer, zeg uuh wat die vrachtwagens betreft, meid dat grote verkeer rijdt hier ook rond hoor! ja niet bij jou in de straat natuurlijk! hahaha, wat leuk, gezellig contact gehad met de buren daar, ook gaaf met het hele gezin zo n reis maken. Efin gaat best daar met jullie, er staat nog een verslag op, ik was druk t weekend dus ga m nu snel lezen, tot zo....... liefs, Maria.