Sydney (25/10-27/10) - Reisverslag uit Sydney, Australië van Erik en Ida Meijl - WaarBenJij.nu Sydney (25/10-27/10) - Reisverslag uit Sydney, Australië van Erik en Ida Meijl - WaarBenJij.nu

Sydney (25/10-27/10)

Door: Ida

Blijf op de hoogte en volg Erik en Ida

27 Oktober 2012 | Australië, Sydney

Donderdag 25/10: Om 08.30 uur werden we door Paula en Norm afgezet bij het Greyhound-opstapstation. Om 09.00 uur vertrokken we en om 12.30 uur kwamen we in Sydney bij het Centraal Station aan. Het Pensione-hotel lag hier vlakbij, dus zijn we lopend naar het hotel gegaan. Het hotel is prima!
We zijn eerst de omgeving gaan verkennen. We zitten midden in Chinatown, dus zien we hier heel veel Aziaten. Erik voelt zich hier heel groot :-)!
Onze indruk van Sydney is: groot; veel hoogbouw, heel druk (in de spits staan alle doorgaande wegen vast); veel daklozen (die zitten langs de stoep met een bordje met een verzoek om geld te geven) en veel toeristen. Ook kan je hier naar hartelust shoppen. Winkels te over....
We hebben door de P.C. Hooftstraat van Sydney gelopen, waar merken als Gucci, Versace, Ralph Lauren, Vuitton en Hugo Boss verkocht worden. We zijn even naar de Opera House gelopen en hebben de Sydney Harbour Bridge bewonderd. Hier kan je overheen lopen, maar dat hebben wij maar niet gedaan.... We hebben een ritje met de monorail gedaan en de Darling Harbour bekeken.
's Avonds hebben we een leuke pub ontdekt (Cheers) waar ze Heineken schenken uit de tap. En we konden daar ook poolen. Heel gezellig!
Overigens hebben ze bijna overal Heineken. We voelen ons dus overal wel thuis, haha.

Vrijdag 26/10: We zijn naar het Wildlife Park en Sealife Aquarium in de Darling Harbour geweest. Dit is een hele bijzondere ervaring geweest. Wat een mooie 'dierentuinen' zijn dit! Verder zijn we het Opera House beter gaan bekijken. We hebben in Chinatown gegeten (ik heb zelfs fried rice op; erg lekker!). Er was daar ook een soort braderie. Heel knus en gezellig, maar heel druk! Ook weer even een tapje gehaald bij Cheers...

Zaterdag 27/10: Vandaag hebben we niet zoveel gedaan. Na vele kilometers gelopen te hebben de afgelopen 2 dagen, wilden we het even rustiger aan doen. We zijn winkels wezen kijken en zijn op de Sydney Tower Eye geweest. Deze toren is de hoogste van Sydney en is 250 meter hoog. We hebben hier een 4D-film gezien en konden bijna bovenin de toren over heel Sydney kijken. Erg mooi (én hoog!!!).
We hebben net een hapje gegeten in Cheers en gaan straks de koffers inpakken. Morgenochtend om 06.00 uur moeten we met de taxi naar het vliegveld. Om 08.50 uur vliegen we naar Cairns en halen daar onze 'campervan' op.

Het weer was de afgelopen dagen prima. Lekker T-shirtweer, maar wel met een vest erbij. In de schaduw en 's avonds was het best fris, ook door de wind. In Cairns is het een stuk warmer, dus we zullen misschien nog wel verlangen naar de koelte van Sydney.

Mijn volgende verslag zal vanuit Cairns plaatsvinden. Misschien zondagavond al en anders maandag.

• 27 Oktober 2012 - 17:56

Tamara:

Weer een leuk verhaal! Het meeste hebben we vanmiddag al via skype gehoord, maar toch ook altijd leuk om de verhalen even rustig te lezen :)

Jullie liggen nu als het goed is lekker te slapen. Goede reis morgen en heel veel plezier in Cairns!

Dikke kus van ons

• 27 Oktober 2012 - 20:04

Ricardo En Mirjam:

Hoi Erik en Ida,

Wat een leuke foto's en wat een leuk verhaal. Erg mooie dierenfoto's al kan ik die meer waarderen dan Ricardo denk ik.Vooral die van die Crocodil met Erik. Ricardo heeft John en Willem gesproken bij de voetbal. Met gizmo gaat het ook goed.We gaan volgende week juliie verhaal verder volgen. Het is wel heel cool dat dit zo kan.Anyway.... nog heel veel plezier en we houden contact.
    groetjes van Ricardo en Mirjam

• 27 Oktober 2012 - 20:09

Gea En Gertjan:

Jullie hebben wel een goeie vakantie zeg, kom je een beetje tot rust hi,
    Ik dacht dat Australie een grote droge dorre vlakte was maar dat schijnt reuze mee te vallen
    als ik jullie verhalen lees,leuk,
    En nu gaan jullie nog een ritje met de campervan maken, nou dan zul je ook wel een hoop dingen zien,
    reken daar maar wel op,wij hebben namelijk ook wel is een campervan gehuurd naar zuid frankrijk,
    daar hebben we 169 reacties op gehad ken je nagaan.....
    Went het op ze kop lopen al een beetje? of zou de aarde toch plat zijn ,zal wel.
    wij wensen jullie nog veel vermaak.
    Groetjes van ons,

• 27 Oktober 2012 - 21:17

Johnny&Ronny:

Hallo Eer en Ie
    Het is nu zaterdagavond,Ronny en ik vervelen ons een beetje dus dachten we,eens kijken hoe het
    met onze wereldreizigers gaat.Jullie maken weer van alles mee,en hebben het hartstikke leuk daar,en vooral mooi weer.Wij daarintegen hebben de kachel aan en niks op de buis,kinderen in de kroeg,het is HALLOWEEN, en Ronny heeft haar toverjurk aan,dus ik slaap vannacht weer niet, gaat de klok straks ook nog een uur terug wordt het weer een lange winteravond/nacht .Gaat bij jullie de klok ook terug of
    gaat die bij jullie juist vooruit?Ik moest van Ronny vragen,is het nou bij jullie nog steeds 9uur later of is het nou 9uur vroeger en blijft het dan ook zo???????????????????
    Tijd om naar bed te gaan : )
    Veel plezier en een goeie reis.xo
    Ronny en Johnny
    P.S.Ajax kan niet voetballen en Joop stinkt uit zijn bek

• 27 Oktober 2012 - 23:09

Margriet:

jullie zitten inmiddels zowat in het vliegtuig- wel wat sneller dan de bus- dat hebben papa en mama, en ook ik jaaaaren geleden gedaan; trouwens, snap nu dat de berichtjes bij het betreffende verslag komen te staan, dus mijn eerste berichtje stond gewoon wél geplaatst...
    Zeg lieverds, geniet van het prachtige noorden!! Ben benieuwd naar jullie verhalen...

• 27 Oktober 2012 - 23:18

Maria Hoogduin:

Haaaai wereldreizigers/heinekenzuipers! Jaaaaaa Ida mooi tassie van Louis Vuitton gescoord? wow dat zou ik nou niet kunnen laten he! Wat een verhaal weer, ga toch s lekker hangen joh! hahah, gaat best daar he, ben benieuwd hoe t straks met de sleurhut gaat, die van mij heb ik destijds midden op de weg gezet en wie m aanhaken wilde heeft m meegesleurd! Maar ik ga t lezen, Erik, Bob vond t helemaal leuk dat je nou toch aan de andere kant van de wereld zit en aan hem denkt een sms te sturen! Jezus t is dat ik hier lees van die klok tjonge jonge jonge zal niet de eerste keer zijn dat ik dat vergeet, wat een bij de tijds wijf he? Hier alles ok Bob is verliefd geworden, zn pupillen zijn hartjes geworden, leuke meid zeg en mn Paris Hilton feest er lekker op los! Ik doe van alles behalve mn anatomie bestuderen en dat wordt hoog tijd, efin heb steeds leukere dingen te doen zeg, de dagen zijn te kort! Nou geniet lekker en tot het volgende verslag, liefs, Maria.

• 28 Oktober 2012 - 21:36

Corinne:

Hoi ida

Ik vind die kangeroos schattiger dan die crocodil, haha
    Maar gave reis zeg en wat een verschillen telkens weer waar jullie je bevinden, leuk om te lezen !

Veel plezier verder nog en tot ziens

Gr Corinne