3 dagen in het warme Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Erik en Ida Meijl - WaarBenJij.nu 3 dagen in het warme Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Erik en Ida Meijl - WaarBenJij.nu

3 dagen in het warme Cairns

Blijf op de hoogte en volg Erik en Ida

29 Oktober 2012 | Australië, Cairns

We zijn nu 2 dagen in Cairns. Het is hier heel warm en benauwd (30 gr overdag en 20 gr 's nachts). We zijn om 11 uur plaatselijke tijd geland (Ronny: het is hier 9 uur later dan in Nederland!) en zijn door een taxi bij het verhuurbedrijf afgezet. Hier hebben we onze campervan opgehaald. Na de nodige instructies volgde een spannend moment aan: Erik moest nu gaan rijden! Na een aantal keren afslaan van de motor ging het eigenlijk best goed. Samen letten we op, dat we links rijden. Gelukkig zitten de richtingaanwijzer en ruitenwisser hetzelfde als bij Nederlandse auto's :-).
We hebben het prima naar ons zin, maar ik moet héél even klagen: WAT IS AUSTRALIË DUUR!!! En de Australische dollar is ook nog eens heel duur! Alles is zeker anderhalf keer zo duur als in Nederland...
Zo, weer genoeg geklaagd. De camping waar we staan (Cairns Holiday Park) is prima. Zwembadje; gratis douches; wasmachines en strijkgelegenheid (mijn favoriete bezigheid) e: waslijnen!! Heel grappig, maar heel handig. De bomen zijn nl niet geschikt om een waslijn aan vast te maken. Ook heel leuk: het stikt hier van de vogels. Zelf de kookaburra (lachvogel). Ik heb er al 1 horen lachen. Klinkt heel leuk.
We zijn gisteren naar een groot winkelcentrum gegaan (waar het heerlijk koel was), waar we geshopt hebben en boodschappen gedaan hebben. 's Avonds naar de boulevard gelopen (45 min), waar ook een groot winkelcentrum is. Ook is er een nightmarket, wat de hele avond en nacht open is. We zijn met de taxi teruggegaan, want onze voeten en benen waren het zat.
Wat me opvalt, is dat Australiërs zo behulpzaam zijn. Zodra je maar even op je wegenkaart staat te kijken of op een informatiemap op straat, dan komt er wel iemand naar je toe om je te helpen. Ook krijg je tips voor bezienswaardigheden. Heel leuk allemaal!

Vandaag hebben we een rustdag gehouden. We zijn in de middag winkels wezen kijken en boodschappen gaan doen. En verder hebben we in en om de campervan gezeten. Erik heeft boxen gekocht, dus kunnen we nu muziek luisteren vanaf de harde schijf.
Ik heb niet zoveel foto's om te plaatsen. Maar morgen gaan we met een boot krokodillen bekijken (dit keer echte hoor Mirjam! Erik zal zijn hoofd dit keer niet in de bek doen :-)).

Tot het volgend

• 29 Oktober 2012 - 11:48

Willem:

luitjes jullie doen het goed,mooi weer.het weer is hier ook geweldig,veel regen dus jullie missen niks.voorzichtig en we spreken

• 29 Oktober 2012 - 13:56

Cees:

Ik wist niet dat jullie in deze trip ook naar Canada gingen jóh ;)

• 29 Oktober 2012 - 22:41

Maria Hoogduin:

Hai, wat een lekker verslag weer, nu met zn tweetjes verder, happie, drankie, muziekie en morgen weer op pad, lijkt me heeeerlijk! Heel veel plezier, kus, maria.

• 29 Oktober 2012 - 22:41

• 29 Oktober 2012 - 22:42

Maria Hoogduin:

(eerst trage reaktie pc en toen 2x)