Brisbane (08-11) en Brunswick Heads (09-11) - Reisverslag uit Brunswick Heads, Australië van Erik en Ida Meijl - WaarBenJij.nu Brisbane (08-11) en Brunswick Heads (09-11) - Reisverslag uit Brunswick Heads, Australië van Erik en Ida Meijl - WaarBenJij.nu

Brisbane (08-11) en Brunswick Heads (09-11)

Door: Ida

Blijf op de hoogte en volg Erik en Ida

09 November 2012 | Australië, Brunswick Heads

Gisteren zijn we naar Brisbane gereden. De camping lag in het zuiden van deze stad. We zijn (héél avontuurlijk!) met de bus naar het centrum gereden. Leuk om even te shoppen, maar we hadden het hier al snel bekeken. Dus in plaats van hier een paar dagen te blijven, zoals we eerst van plan waren, zijn we vanmorgen naar Brunswick Heads gereden, aan de goudkust. Onderweg zijn we in Surfers Paradise geweest. Helaas waren de golven niet zo hoog, dus zagen we maar 1 surfer, haha. En we hebben even de winkels bekeken. Leuk centrum.
Vanmiddag kwamen we aan op camping Terrace Reserve Holiday Park in Brunswick Heads. De zon scheen nog wel maar met veel wolken ervoor. Ik heb nog snel een wasje gedraaid, maar de paar kleren die aan de lijn hingen, waren nog niet droog. Ik heb (heel inventief!) een lijntje gespannen tussen de twee deuren in de bestuurderscabine. Ik heb er een foto van gemaakt; heel leuk :-).
Helaas is het nu gaan regenen en het houdt maar niet op :-). Het komt met bakken uit de hemel!!! Net een Nederlandse stevige herfstbui :-(. Hopelijk is het morgen weer droog. De voorspellingen beloven niet zoveel goeds helaas. Maar zondag schijnt het zonnetje weer, als het goed is.

Henk: ik denk dat we je advies maar gaan opvolgen. In Hervey Bay vonden we het te duur maar na jouw aanbeveling, dat het zo mooi moet zijn, gaan we morgen naar Byron Bay (ligt hier vlakbij), waar ook een 'whalewatching' te volgen is. Met garantie dat we ze ook echt kunnen zien (en anders een gratis 2e boottocht)!
Morgen of overmorgen zal ik hier dan uiteraard melding van maken in mijn verslag. Tot dan!

Christa, Erik heeft geprobeerd om de sterrenhemel te fotograferen, maar dit is niet gelukt. Maar de sterren zijn wél heel helder! Mooi om te zien.

Maria: beterschap en doe voortaan maar een mondkapje voor tegen de baccillen! :-).

• 09 November 2012 - 23:38

Maria Hoogduin:

Hoihoi, grappig zo n wasje in de sleurhut! mooie foto s weer joh! Gaat wel weer hier hoor Ida, maar ik word natuurlijk ff een periode met van alles en nog wat besmet, de bedoeling is dat ik daar ff afweer tegen maak en dan schijnt t na een keer of 10 ziek te zijn geweest prima te gaan voor de rest van de carriére, dus we zullen zien!! Lekker joh een beetje regen, krijg je t koud van, lekker in je sleurhut tegen elkaar aan kruipen!! haha tot morgen weer! kus, maria.

Gea En Gertjan:

Nou ida heb je je wasje nog droog kunnen krijgen n de campervan? Wel een grappig gezicht!!!
    Hoop voor jullie dat jullie heel wat whale's te zien krijgen!
    Hier gaat alles zijn gangetje, elke ochtend het wekkertje maar morgen slapen we lekker weer uit!!!!
    We zijn echt onder de indruk van jullie ervaringen en we hopen dat wanneer onze portemonnee ook zo
    dik is wij ook zo'n mooie reis kunnen maken !!!!
    Vooral veel foto's blijven maken en gertjan vraagt hoeveel kilometers jullie nog voor de boeg hebben?

• 10 November 2012 - 00:06

Gea En Gertjan:

Volgens mij is het toch parkinson