Eerste dag in Townsville (31-10) - Reisverslag uit Townsville, Australië van Erik en Ida Meijl - WaarBenJij.nu Eerste dag in Townsville (31-10) - Reisverslag uit Townsville, Australië van Erik en Ida Meijl - WaarBenJij.nu

Eerste dag in Townsville (31-10)

Door: Ida

Blijf op de hoogte en volg Erik en Ida

31 Oktober 2012 | Australië, Townsville

Vandaag zijn we vertrokken uit Cairns. Na eerst de verkeerde kant opgereden te zijn (we moesten even wennen aan de geleende GPS (onze tomtom ligt nog in Canberra...) zijn we zuidwaarts gegaan. We wilden tot Airly Beach rijden, maar dit was ruim 600 km verderop. Aangezien we hier geen A1-snelwegen hebben, was dit te ver rijden (er wordt heel veel aan de wegen gewerkt en dan is er 1 baan afgesloten (van de 2 banen). Na een paar minuten wachten kan je dan weer rijden maar dan maar 40 km/u. Dus besloten we om naar Townsville te rijden. Onderweg hebben we nog een bosbrand gezien (op verschillende plaatsen!). We kwamen om 16.30 uur aan op camping Coral Coast. We zijn vanavond naar het centrum gereden, maar daar was niets te beleven. Erik reed vanavond bijna aan de verkeerde kant van de weg. Gelukkig zijn we met ons tweeën en lette ik op :-) (Jannetta: we doen écht voorzichtig hoor...). Morgen gaan we weer naar het centrum en dan willen we kijken of we met een glasbodemboot de Great Barrier Reef kunnen bekijken. Morgen hopelijk dus meer hierover.

Christa: ook hier zitten we met een kaarsje of lampje hoor. Het is hier al om 19.00 uur al donker en we kunnen nog lekker buiten zitten....

Maria: dank je voor je trouwe berichtjes.

Ik heb de afgelopen paar verslagen geen foto's kunnen plaatsen, want de internetsnelheid is hier dramatisch langzaam. Zodra we ergens komen, waar wat snellere internet is, dan plaats ik de resterende foto's bij de verslagen. Ik zal dit dan melden.

• 31 Oktober 2012 - 14:57

Madeleine:

wat zijn jullie toch handig,bijna aan de andere kant van de weg rijden, heel handig om jullie tomtom in canberra te laten liggen,,jullie moeten niet nog gekker worden daar(geen kangoeroes voeren hoor hahaahahah)tot jullie volgenderare verslag(en hoop ook wat slimmer en voorzichtiger ;))

• 31 Oktober 2012 - 15:46

Tamara:

Inderdaad Madeleine, niet zo handig om je tomtom te vergeten! Haha maar met een GPS kom je er gelukkig ook. Fijn om te lezen dat het nog steeds allemaal goed gaat! Leuk ook dat je zo regelmatig verslagen plaatst! Kan het al bijna niet bijhouden ;) En dat rijden aan de verkeerde kant zal vast nog een paar keer gebeuren, straks ben je helemaal gewend en dan mag je alweer naar huis. Moet je daar weer opnieuw wennen haha. Veel plezier op de boot morgen, lijkt me erg leuk en bijzonder om door de bodem te kunnen kijken! Dikke kus voor jullie!

• 01 November 2012 - 11:28

Maria Hoogduin:

Haihai wat een belevenissen weer, zou voor mij wat zijn zonder mn tomtom zou ik in lisse al kunnen verdwalen, t mooiste kado wat ik ooit gekregen heb zeg, kan dr zo lekker mee weg! Maakt toch geen reeeeeet uit joh een andere route, je bent lekker op reis en beleeft een reis waarvan veel andere alleen maar kunnen dromen, ik ga snel t volgende verslag lezen, was gisteravond op stap en iets te laat (of vroeg) thuis om nog te lezen, dus nu ff doen. kus, Maria.