Laatste dag van onze vakantie (21-11) - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Erik en Ida Meijl - WaarBenJij.nu Laatste dag van onze vakantie (21-11) - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Erik en Ida Meijl - WaarBenJij.nu

Laatste dag van onze vakantie (21-11)

Door: Ida

Blijf op de hoogte en volg Erik en Ida

25 November 2012 | Singapore, Singapore

En nu zijn we weer in Nederland. Koud, nat, guur, brrrrrr! Dit is dan ook het laatste verslag dat ik maak van onze belevenissen. En wát voor belevenissen......
Woensdagochtend zijn we met de taxi naar Chinatown gegaan. Daar aangekomen, hebben we ontbeten. En toen begon de narigheid: we konden geen geld meer pinnen. Niet met de bankpasjes én niet met de visa! Verschillende pinautomaten geprobeerd maar nada, niks, noppes! Paniek natuurlijk; we hadden bijna geen geld meer; we konden niet eens meer met de taxi terug naar het hotel. Gelukkig had Erik nog wat euro's in zijn portemonnee en die hebben we omgewisseld. Maar we moesten nog de hele middag en avond doorkomen; tot 23.00 uur. We zijn teruggegaan naar het hotel en hebben in de buurt nog een paar pinautomaten geprobeerd, maar ook deze gaven ons geen geld. In het hotel hebben we eerst geprobeerd om een Rabobank te zoeken, maar deze was alleen voor bedrijven. Toen hebben we Visa gebeld (die kregen we pas na een paar keer bellen te pakken) en toen bleek, dat onze limiet was bereikt. Gelukkig konden we de limiet verhogen en konden we na een half uur weer geld opnemen. Joepie; probleem opgelost! Gelukkig is onze vakantie niet in narigheid geëindigd.
We zijn weer teruggegaan naar Chinatown en zijn daarna op tijd (!) naar het vliegveld vertrokken (we moesten er om 22.00 uur zijn, maar waren er al om 19.30 uur, haha). Na uitgebreid geshopt te hebben, zijn we om 23.00 uur richting de boarding gegaan. De vlucht was prima ( we zaten met ons tweeën in een rij van 3 stoelen). Singapore Airlines is een prima maatschappij om mee te vliegen. Om 06.00 uur zijn we geland. En tot onze grote verrassing stonden Natasja, Tamara en Mila ons op te wachten! Wat was dat gezellig!! Tamara had 2 dikke jassen van Jordy meegenomen, die heel goed van pas kwamen.
De donderdag was een zware dag. Tamara en Mila bleven nog wat drinken en Madeleine en Anita kwamen nog even langs. We hebben het gered tot de avond en hebben daarna prima geslapen. Maar wel heel vroeg wakker geworden vrijdagochtend. Zaterdag en vandaag eigenlijk hetzelfde. Overdag gaat het best goed en het slapen gaat ook goed, maar we zijn nog erg vroeg wakker. Maar dat komt wel goed.

De dingen die het meeste indruk op me hebben gemaakt zijn:
bij Paula en Norm geweest; barbeque-ontbijt; links rijden; de koala en pyton vasthouden en het voeren van de wallabies; de gekke mannetjes met hun bordjes bij wegwerkzaamheden; het skypen met de kinderen; het lezen van de reacties op mijn verslagen; de vriendelijke Australiërs en het schone land; uiteraard de kookaburra; de dieren die op de camping liepen; het leven in de camper en dat alles zo duur is in Australië.

Dit was dan het laatste verslag. De vakantie is écht voorbij. Erik moet maandag weer werken en ik woensdag. Ik wil jullie trouwe lezers hartelijk danken voor het lezen van de (soms lange) verslagen! En natuurlijk voor het sturen van de reacties. Ik vond het heel leuk om jullie op deze manier op de hoogte te houden. Ik kan het iedereen aanbevelen :-).
Heel graag tot snel ziens.....

• 25 November 2012 - 16:00

Maria Hoogduin:

Haaaaai, welkom thuis, wat een heerlijke reis he en het thuis komen is dan ook zo goed he?!!!!!!!
    Ik vond het hartstikke leuk om jullie verslagen te lezen ik hoop jullie snel weer s life te spreken! werkse van de week, dikke kus, Maria

• 26 November 2012 - 18:06

Margriet:

zo, mocht ik jullie vanavond niet te spreken krijgen: welkom terug!!
    Het was een verrassing nog een allerlaatste verslag te lezen- tot gauw horens!