Anna Bay (14-11) - Reisverslag uit Anna Bay, Australië van Erik en Ida Meijl - WaarBenJij.nu Anna Bay (14-11) - Reisverslag uit Anna Bay, Australië van Erik en Ida Meijl - WaarBenJij.nu

Anna Bay (14-11)

Door: Ida

Blijf op de hoogte en volg Erik en Ida

14 November 2012 | Australië, Anna Bay

Vanochtend vroeg zijn we wakker geworden door de zon! Hoera! Helaas zouden we vandaag verder reizen, dus zijn we vroeg vertrokken. Hoe verder we naar het zuiden reden, deste grijzer werd de lucht! Onderweg hebben we een paar spatjes regen gehad, maar dat mag geen naam hebben. We zijn naar Nelson Bay gereden, waar we EINDELIJK tickets hebben gekocht voor de boottocht (duurt 3 uur) van morgenochtend om 10 uur. Jawel: we gaan op zoek naar de walvissen!! W e hebben nog even wat winkeltjes bekeken en toen zijn we op zoek gegaan naar een camping. We hebben besloten, om niet helemaal naar Newcastle te rijden, want dat is een uur rijden vanuit Nelson Bay. Die afstand zouden we morgenochtend dan ook weer moeten rijden.
We zijn uiteindelijk uitgekomen op een camping in Anna Bay. De camping is klein en we staan hier met een stuk of 5 campers/caravans. Maar dat geeft niet: we gaan morgenochtend toch weer vroeg weg. We hebben wel een aantal kookaburra's gezien; onze lievelingsvogel!

Als we morgen de boottocht hebben gedaan, dan rijden we direct door naar Newcastle. Ik hoop dat ik morgeavond hele mooie foto's kan plaatsen. Duim maar voor ons......!

Tot morgen!

P.S. Cees: we zijn nooit van plan geweest om centraal Australië te bezoeken. Ik had Uluru (Ayers Rock)en Alice Springs wel graag willen bekijken, maar ten eerste is een binnenlandse vlucht (domestic flight) heel duur en ten tweede hebben we niet genoeg tijd om daarheen te gaan (want we hebben tenslotte maar 6 weken...:-)) en dan moet je een keus maken welk deel je wilt bezoeken.

  • 14 November 2012 - 12:36

    Cees:

    Tsja daar heb je gelijk in..
    Hebben jullie dan nog wel wat van de complete zonsverduistering gezien die in Australie zichtbaar was? :)

  • 14 November 2012 - 20:25

    Maria Hoogduin:

    hai daar ben ik alweer, he jakkes toch weer de regen in lees ik, nou, hoop dat t gaat lukken de walvissen te spotten, zou toch te gek leuk zijn he, hier verdriet van bob, hij heeft een baggerzware week, er is een maat van hem verongelukt en dat valt niet mee om dan niet thuis te kunnen zijn om met vrienden te kunnen praten. Natuurlijk heb ik met bob voor die de dienst in ging ook over dit soort dingen gesproken die kunnen gebeuren als ie in de toekomst uitgezonden gaat worden, niet bedacht dat zo iets afschuwelijks al zou gebeuren in de start van zn toekomst, bah, efin we kletsen hem door de week heen met peptalk. Nou, ik wacht jullie foto s af en oja natuurlijk nog bij Willem geweest, wow wat een dappere man he, wat een operatie zeg, ook die peptalken we! pfff ik ga snurken, haha have fun xxxx

  • 14 November 2012 - 21:11

    Tamara:

    Gelukkig toch weer even de zon gezien! Jammer dat het weer nu zo wisselvallig is! Wel heel erg leuk dat jullie walvissen gaan kijken, hopelijk spotten jullie er een aantal :)
    Hier gaat het goed, net terug van het zwangerschapszwemmen! Gisteren ben ik met Natasja bij de verloskundige geweest, ukkie weer goedgekeurd! De baby moet alleen wel gaan draaien, ligt nu steeds in een stuit of dwars. Maar dat heeft Mila ook nog heel lang gedaan, dus we maken ons nog geen zorgen. Nog maar 6x werken, dan mag ik lekker met verlof.
    Ik heb lichamelijk steeds vaker goede dagen, dus ik ben steeds meer aan het genieten. Heerlijk! Vind het nu wel een beetje vervelend worden dat we niet gewoon even kunnen bellen hoor! Hoe ziet jullie laatste week eruit??

    Xx

  • 15 November 2012 - 14:20

    Tamara:

    Oeh madeleine! Je bent toch niet jaloers ;)

  • 16 November 2012 - 15:06

    Miranda En Andre:

    Hoi Daar,
    Zie dat jullie het erg naar jullie zin hebben, en al heel veel gezien. Hier wordt het ondertussen steeds kouder. En ook wij hebben weer veel meegemaakt. daar vertel ik jullie wel over als jullie weer terug zijn. Geniet nog van alles wat jullie nog gaan zien. We Hebben ondertussen genoten van de verslagen en foto's.
    De groetjes Miranda en Andre

  • 17 November 2012 - 09:33

    Margriet:

    Hoi zus en zwager!
    Net weer helemaal bijgelezen en een goede indruk kunnen krijgen van jullie wel en wee.
    Ben erg benieuwd of de walvistocht dan toch gelukt is, maar van alle 'gewone' dingen hebben jullie ook al erg genoten, als ik goed lees.
    Take care and have fun!
    Kus voor allebei van Ide en mij

  • 17 November 2012 - 12:24

    Madeleine:

    eey sorry van die reactie:$,,was niet zo bedoeld maar k was toen ook niet echt heel erg in de stemming dus k hooop dat dit het weer een beetje goed maakt alsnog sorry x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Erik en Ida

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 236
Totaal aantal bezoekers 7729

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2012 - 22 November 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: