Brunswick Heads en Coffs Harbour (11-11 t/m 13-11) - Reisverslag uit Coffs Harbour, Australië van Erik en Ida Meijl - WaarBenJij.nu Brunswick Heads en Coffs Harbour (11-11 t/m 13-11) - Reisverslag uit Coffs Harbour, Australië van Erik en Ida Meijl - WaarBenJij.nu

Brunswick Heads en Coffs Harbour (11-11 t/m 13-11)

Door: Ida

Blijf op de hoogte en volg Erik en Ida

13 November 2012 | Australië, Coffs Harbour

Daar ben ik weer! Een paar dagen niet op internet gekund ivm wifi-problemen. Die schijnt elke camping wel te hebben... Erik heeft nu een omweg ontdekt (via zijn mobiel), waardoor internet gelukkig nu wél werkt. En waardoor ik nu gelukkig weer een verslag kan maken van de afgelopen 3 dagen.

Zondag 11-11 was een hele slechte dag. De ochtend begon zwaar bewolkt, maar wel droog. De nacht was erg koud geweest; we hebben voor het eerst het dekbed gebruikt :-( We zijn naar Byron Bay geweest om tickets te kopen voor de 'whalewatching'. Hier hoorden we dat de trip niet doorging, aangezien de walvissen zuidwaarts trekken en er dus geen garantie gegeven kon worden, dat we de walvissen zouden zien. Teleurstelling alom, dat begrijp je! We hebben nog even in Byron Bay rondgelopen en zijn toen naar de camping gegaan. Om te voorkomen, dat we wéér de hele avond in de camper moesten zitten, zijn we naar de pub gegaan. We hadden geluk: er speelde een band die nummers speelden van The Doors; The Rolling Stones; Led Zeppelin en zelfs van Shocking Blue!! De muziek was zó goed (en de Heineken zó lekker) dat zelfs Erik op de dansvloer stond, haha! En hij werd versierd door een (hele dronken!) vrouw....

Maandag 12-11 regende het nog steeds (36 uur regen gehad.....). Dit was iets minder erg, omdat we verder zouden reizen naar Coffs Harbour. Hier kwamen we om ongeveer 14.30 uur aan in een heerlijk zonnetje! We hebben boodschappen gedaan en even in het zwembad gelegen (is redelijk groot en ziet er leuk uit; met veel fonteintjes enzo). 's Avonds zijn we even naar het strand gelopen, dat hier vlakbij ligt. We zijn vroeg gaan slapen, want we waren moe (van de avond ervóór, waarbij we 'iets' teveel gedronken hadden :-).

Dinsdag 13-11 zijn we om 7 uur wakker geworden door de zon, die al lekker stond te branden op de camper! Héérlijk! Je zal mij niet meer horen klagen over de warmte. Ik ben blij dat de zon zich weer laat zien.
We zijn naar het centrum gereden en hebben lekker geshopt. En daarna weer even in het zwembad gelegen. Er staat een fikse wind, waardoor het extra goed oppassen is dat we niet verbranden.

Morgen willen we doorreizen naar Newcastle. Daar moet een cruise zijn waar we -eindelijk- de walvissen hopen te zien..... (Doré: dan zal ik ze jouw groeten overbrengen :-)). Tot morgen. Ik hoop dat ik dan hele mooie foto's kan plaatsen (maar dan moet wifi wél werken....)

O ja, nog even vergeten te vertellen: we zijn over een tijdzone gereden, waardoor het van de ene op de andere km ineens een uur later was! Het verschil in tijd met Nederland is nu 10 uur (ivm de wintertijd in Nederland).

Morgen is er een zonsverduistering, die in Cairns 100% te zien valt. Hadden we toch van zuid naar noord moeten reizen?! Nee hoor, het is goed zo. Nu kunnen we tenminste de laatste dagen bij Paula en Norm doorbrengen.....!

• 13 November 2012 - 10:43

Cees:

Hi!
    Blijven jullie alleen maar aan de oost kust? Gaan jullie niet naar Alice springs (waar de aboriginals wonen) of naar de bekende rode berg Ayers Rock (Uluru) in centraal Australie?

P.S. de auto is nog heel hoor, laat Natas er niet in rijden ;)

• 14 November 2012 - 20:16

Maria Hoogduin:

Hai hai jeetje lekker stappen samen, lekker dansen wat wil je nog meer! en t zonnetje er weer bij, lekker, het volgende verslag staat ook nog te wachten dus ik ga t snel lezen, tot zo x

• 17 November 2012 - 12:28

Madeleine:

ha lekker op het strand, fijn dat jullie daar veel op het strand zijn,,in nederland hoeft dat denk niet want k denk dat het hier erg koud is langs zee:(maar nog eeen fijne vakantie(die al bijna is afgelopen) x