De eerste dag in Airlie Beach (02-11) - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Erik en Ida Meijl - WaarBenJij.nu De eerste dag in Airlie Beach (02-11) - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Erik en Ida Meijl - WaarBenJij.nu

De eerste dag in Airlie Beach (02-11)

Door: Ida

Blijf op de hoogte en volg Erik en Ida

02 November 2012 | Australië, Airlie Beach

Vanochtend zijn we om half 11 gaan rijden om naar Airlie Beach te rijden; 275 km verderop. Dit ging snel; om half 3 waren we al bij Camping Flametree. Onderweg weer een bosbrand gezien; een trein met 30 wagons vol met koeien (9-10 per wagon!); veel dode dieren langs de weg (vooral wallabies en dieren die niet meer in orginele staat waren....) en we zijn door een klein windhoosje gereden! Aan de bladeren zag je dat het een windhoosje was. Het doorheen rijden was best even griezelig, maar meer dan het heen-en-weer schudden van de camper was het niet.
Airlie Beach heeft een leuk klein strandje met misselijk dure bootjes :-). We hebben hier een paar uurtjes rondgelopen en een baal 'chips' gegeten (patat in papier verpakt; heel grappig!). Even boodschapjes gedaan; weer een hoop geld lichter en vanavond bij de camper gezeten (dan kan Erik tenminste ook bier drinken; ik durf hier midden in de bergen niet te rijden; trouwens w.s. helemaal niet, haha). Toch heeft Erik het best naar zijn zin hoor Christa :-). Het is supergezellig zo met ons tweetjes; de camper is wat behelpen voor Erik (voor mij is het luxe-kamperen (en nee Steef: we slapen niet in een hotel maar netjes elke avond in de camper. Het is alleen wat lastig dat we elke avond het bed moeten opmaken en 's ochtends weer afhalen. Want anders kunnen we niet zitten, haha. Erik heeft geen kangoeroemop. Hij zegt wel, dat we voor alle boodschappen diep in de buidel moeten. Is dat grappig genoeg?
Morgen gaan we de omgeving verkennen en misschien naar Shute Harbour. Wéér geen glasboot.... Maar we gaan zondag verder rijden naar Yeppoon (ligt net boven Rockhampton). Op internet hebben we gezien dat daar glasbodemboten zijn. Daar horen jullie dus zondag meer over.
Het is hier bloody hot! Gelukkig waait er hier een windje; dus is het goed uit te houden.

O ja: ik heb eindelijk foto's kunnen uploaden! De internetsnelheid is hier stukken sneller. Dus er staan nu bij de vorige verslagen ook foto's.

Tot de volgende keer.

Nog even een laatste bericht: we zaten buiten nog een sigaretje te roken en toen liep er een zwangere possum vlakbij onze stoelen langs. Ze was heel nieuwsgierig en bleef een tijdje zitten. Helaas kon ik geen foto van haar maken. Misschien morgen!

  • 02 November 2012 - 19:28

    Maria Hoogduin:

    Halo, mooie foto s zeg, heerlijk, kan me niet voorstellen die hitte, ik kan het hier niet bijbibberen zeg! En al weer zo vroeg donker! Hier dus de donkere dagen in, maf he?! ziet er lekker touristisch uit zeg op elke foto waar jullie op staan zie ik de rugtas mee en ik had op zn minst een fles bier in zicht verwacht dan het watertje! He Ida dat bed he dat doe ik elke dag joh om mn nest in te kunnen, anders kan ik mn reet niet keren in mijn sleurhut op 5 hoog achter, vandaar dat ik steeds dat vakantiegevoel heb zeker! Prachtige reis jongens, heerlijk he dat je t kan doen, geniet lekker verder, tot morgen, groetjes en een kus, Maria.

  • 03 November 2012 - 11:18

    Bob En Astrid:

    Ik ga eens even kijken wat jullie allemaal beleven. Ziet er allemaal cool uit luitjes !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Erik en Ida

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 151
Totaal aantal bezoekers 7706

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2012 - 22 November 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: