Derde dag in Cairns: Daintree (30-10) - Reisverslag uit Cairns, Australië van Erik en Ida Meijl - WaarBenJij.nu Derde dag in Cairns: Daintree (30-10) - Reisverslag uit Cairns, Australië van Erik en Ida Meijl - WaarBenJij.nu

Derde dag in Cairns: Daintree (30-10)

Door: Ida

Blijf op de hoogte en volg Erik en Ida

30 Oktober 2012 | Australië, Cairns

Even voor de duidelijkheid: we zijn in Cairns, Australië en niet in Cairns, Canada. Het systeem pakte gisteren niet de juiste plaats.

Vandaag zijn we naar Daintree geweest. We wilden naar Bruce Belcher's Daintree River cruises voor een boottocht van een uur over de Daintree River, waar we krokodillen en vogels zouden zien. Na anderhalf uur naar het noorden te hebben gereden (met 30 km enge kronkelwegen met aan de ene kant de Coral Sea en de andere kant rotsen!) konden we met de boottocht van 14.30 uur mee. We voeren langs enorme Mangrovebossen. We hebben helaas maar 2 krokodillen gezien; 1 op het strand (een mannetje) en een vrouwtje in het water met haar kop nét boven water. De krokodillen zijn beschermd en mogen niet dichter genaderd worden dan 10 meter. Maar we hebben wel een paar hele mooie foto's van hem gemaakt.
Op de terugweg (ja: wéér die hele enge...) zagen we een paar paragliders vlak over ons heen zweven. Ook daar hebben we mooie foto's van.
Vanavond gaan we kijken, waar we heen willen rijden. Morgenochtend gaan we weg uit Cairns.
Ik hoop dat het nu lukt om foto's te plaatsen. Gisteren lukte maar 1 foto. Internet is niet snel hier en we hebben maar 3 uur of 50 Mb internet.

  • 30 Oktober 2012 - 17:04

    Maria Hoogduin:

    Haaaaaloo op deze byzondere dag, jawel ons aller bob 19 jaar! niet thuis, gewoon netjes in de dienst en vanavond moet ie ook nog wachtlopen, en helemaal lullig dat zn vriendin die in dezelfde dienst zit hem moet aflossen in de wacht dus geen momentje om even te knuffelen voor hun! Wat vind ik het lief dat je op jullie reis aan de verjaardag van mijn zoon denkt zeg, ik bel hem zo en geef het hem door, dank jullie wel! Wat een spannende trip (hahaha) hebben jullie achter de rug, in ieder geval toch 2 krokodillen gespot, doel bereikt toch?! Ik ben net van school terug en vind t zo geinig jullie te volgen dat ik gelijk ff een bericht achter laat, jullie snurken natuurlijk nu, nou, tot horens weer en have fun! kus van Maria en Demi deze keer x

  • 30 Oktober 2012 - 21:05

    Christa:

    Ha vakantiegangers (of zijn jullie al bekaf haha).

    Volgens mij doen jullie wel een hele hoop mooie indrukken op zo.
    Hebben jullie al heimwee?? Of kunnen er nog wel een paar weken aan vastgeplakt worden.
    Ik heb nog lang niet alle foto's gezien (de pagina "laad"vaak niet) maar ik vind al dat (on)gedierte maar eng haha. Niks voor mij.
    Geniet maar lekker van het prachtige weer. Hier is het af en toe écht herfst. Alweer vroeg donker
    's avonds maar het heeft ook wel weer wat; gezellig op de bank en de kaarsjes aan.
    Tot het volgende verslag! liefs Christa

  • 30 Oktober 2012 - 23:00

    Jannetta:

    lieve Ida en Erik,
    Ik heb net een CD van Missy Higgins opgezet, Australische dame. Cd had ik ooit van Paula en Norm gekregen.
    Wat een uitvinding, zeg, deze "waar ben jij" . Erg leuk, jullie reis zo te kunnen volgen.
    Heet in Cairns,zeg je , maar hier is het al handschoenenweer met enorme hoosbuien.
    Bij je verslag van Sydney moest ik wel aan pa en ma denken, die dezelfde dingen hebben gezien. Ze waren toen zo onder de indruk van dat zee-aquarium.
    Went het links rijden al? Altijd op je hoede blijven, he!
    Noes was ooit in Nieuw Zeeland een rotonde opgereden en (waarschijnlijk terwijl ze zat te mijmeren over Nederland)wist ze opeens niet meer hoe ze eraf moest komen. Toen is ze maar het midden-deel opgereden , en is er later door de politie weer afgehaald.....toch komisch.
    Nou, goeie reis verder. Geniet van alle bijzonders en moois wat jullie nog gaan tegenkomen.
    liefs, Jannetta

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Erik en Ida

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 7707

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2012 - 22 November 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: